reklama

Už viem, kam cestujem!

Pred niekoľkými dňami ma veľmi milo prekvapil interiér jednej električky. Nielenže nebol posprejovaný a ovracaný, ale všetko bolo tak, ako má byť. A na vnútornej strane bočného transparentu som dokonca objavil novú schému električkových tratí! "Čo tam po nej," poviete si, ale konečne je tu ďalšia drobnosť, za ktorú nemusím dopravný podnik zakopávať pod zem, ale práve naopak - pochváliť!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Otvorenie prvej stanice metra v Bratislave - Galéria Space
Otvorenie prvej stanice metra v Bratislave - Galéria Space 

Dnes už túto mapku majú v interiéri takmer všetky električky. Je síce trochu neprehľadná, ale pri súčasnom trasovaní liniek sa vlastne nemám čomu čudovať. Trinásť farebných čiar zobrazuje preplietanie sa električiek mestom (tzv. pomalodráhu), vyznačené sú aj konečné stanice a dôležité uzly.

Hoci sa vždy nájdu otázky, prečo sa najprv nespravilo to či ono, som spokojný. Investícia za niekoľko tisíc korún, ktorú naozaj vidíme totiž niekedy spraví viac, než stomiliónové vzduchové zámky napríklad v podobe flotily nových vozidiel, pravda?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už bolo aj tak načase. V jednom autobuse som napríklad nedávno videl párik, ktorý sa úpenlivo snažil nájsť vhodné spojenie na mapke, ktorú mal vodič nalepenú na kabínke. Farby na nej dávno vyprašiveli, čierna však zostala. A tak som pri vystupovaní zistil, že si na nej mohli kľudne nájsť linku, ktorá už dobrých päť rokov nepremáva... A aj najnovšie mapy s kompletným linkovým vedením sú už zastaralé, najmä vďaka častým zmenám v organizácii dopravy. To, že ich je nedostatok je jasné - provizórium sa rieši čiernobielymi, nekvalitne oxeroxovanými kópiami so spomenutými malými nedostatkami. Ale aspoň niečo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A čo vy, ktorí do Bratislavy prídete raz za uhorský rok (najlepšie, ak ste tu boli naposledy ešte pred Veľkým treskom)? Skúste vysvetliť tým, ktorí kupujú nepotrebné minibusy (o tom neskôr) namiesto nových máp, alebo kapacitných autobusov, že nie každý sa v MHD vyzná tak dobre ako oni. Spravíte to pre dobro nás všetkých. Mne sa však hrach o stenu hádzať nechce. Najmä keď sa o pár mesiacov (opáť) dosť radikálne zmení linkové vedenie. A keď bude celé leto prebiehať výluka na hlavnej trati v strede mesta... Ach jaj!*

* - povzdych kvôli neutešenej situácii v logike niektorých kompetetných. Keby som mohol aspoň dúfať, že po zmene trasovania prídu nové mapky tak nevzdychám. Ale po doterajších skúsenostiach je takmer isté, že tie súčasné, ktoré o pár mesiacov stratia platnosť, budú vo vozidlách vylepené ešte dlhé roky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ospravedlňujem sa všetkým, aj sám sebe, že som článok zas ukončil negatívne. Určite na to existuje nejaká lekárska definícia, ktorú zatiaľ nepoznám. Ale to, že každý dobrý krôčik je vyvážený desiatimi zlými, je možno spôsobené len totálne chaotickým riadením podniku, ktorý je už pekných pár päťročníc v hlbokej finančnej aj personálnej kríze. Ale veď koho to tu trápi, že?

Matej Michlík

Matej Michlík

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Toto je veľmi starý blog. Zoznam autorových rubrík:  Pražské zápiskySúkromnéFotografieOstatnéMédiáMobilyDopravaBratislava & SlovenskoTechnika4x4

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu