reklama

Páni dispečeri, a čo takto vylepiť cesťák?!

Vonku tma, leje ako z krhly, verejné osvetlenie vypovedalo službu, najbližšie známky života sú na pol kilometra vzdialenej železničnej staničke. Potom až o pár kilometrov. Ide sa do mesta!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu
(zdroj: foto: Max)

Šprint spod bezpečnej striešky nad vchodom k zastávke autobusu, chodiaceho raz za pol hodinku. Zastávka bez prístrešku. A bez cestovného poriadku! Čo to má znamenať??!!

Obhoreté visiace zdrapy papiera, na ktorých ešte nájdeme zbytky po časoch odchodov, ktoré už len spomínajú na svoju zašlú slávu. My cestujúci si však môžeme pískať, autobus môže prísť o minútu aj o pol hodinu. Nebyť... mobilného telefónu a partii nadšencov z imhd.sk. Lenže kto o cestovných poriadkoch na wape vie, kto na mobile používa wap? Možno štvrtina ľudí. A čo by tá štvrtina robila, keby sa raz niekto spravodlivo nenaštval a neurobil imhd.sk - úplne bez príjmov, hoci náklady, a nezanedbateľné, boli?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž, zrejme by si zavolali taxík. Nemusím spomínať, že dopravný podnik tu má byť pre ľudí a nie ľudia pre dopravný podnik.Po mokrej štvrťhodinke (ku koncu sa našťastie bohovia zľutovali) sa v zákrute objavujú obrysové svetlá busu. No konečne, uľaví si osádka zastávky na znamenie a dvihnutá ruka zastavuje rozheganý autobus.

Hlasy z dopravného podniku na to vravia "my za to nemôžeme, ako si cestujúci zničia, tak budú mať, nemáme na to peniaze, ...". A čo na to (najmä mladší) cestujúci, to si každé ráno čítame na popísaných sedadlách. Sku***** MHD. Čo naštve ešte viac ako výrastkovia s fixami je, že som ešte ani poriadne nevyschol z minulého dňa a hneď ráno vidím dispečera rozvaleného vo Felícii s dráčikom-plyňáčikom popíjať kávičku. Čert to ber! On si tu podriemkáva lebo sa mu ráno určite ťažko vstávalo a ani o týždeň tie cesťáky určite nebudú vylepené!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamarát brigáduje ako vylepovač cestovných poriadkov a oznamov. Ďalší to robí na tiež dohodu. A možno práve v tom je ten problém! DPB zamestnáva a platí neefektívne pracujúcich ľudí - prečo po Bratislave behá zopár slabo platených vylepovačov a neprenechá sa táto povinnosť napríklad dopravným dispečerom? Aha áno, nemôžu predsa celých osem hodín pracovať naplno, veď ráno sa treba ešte očučať a musia byť pripravení na mimoriadnu situáciu (všetci vieme, ako býva organizovaná taká bežná náhradná doprava...)! Strhnuté cestovné poriadky po celej trase nie sú mimoriadnou situáciou? Alebo sa minulo lepidlo???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý normálny súkromník radšej zamestná za vyššiu plácu človeka, ktorý bude flexibilný a nebude si zbytočne udržiavať početné družstvá titulovaných špecialistov, ktorí si, obrazne povedané, nevymenia ani žiarovku lebo to nemajú v náplni práce. Ani keby bola jediná v miestnosti. Je ale taký problém pochopiť, že dispečeri by to možno robili lepšie (a hlavne častejšie) - a o to mi ako zákazníkovi ide najviac? Zbytočne si budem v ročenke DPB čítať počty pracovníkov, keď viem že robota by bola spravená lepšie, ak by ich bolo o tretinu menej.

Matej Michlík

Matej Michlík

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Toto je veľmi starý blog. Zoznam autorových rubrík:  Pražské zápiskySúkromnéFotografieOstatnéMédiáMobilyDopravaBratislava & SlovenskoTechnika4x4

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu