reklama

Autoškola IV: Nebezpečná pomalosť

Nevzdávam sa a pokračujem. Už som to dopracoval k prvej jazde (cez Starý most, uff!) a nemienim pri nej skončiť. Ďalšie verejné ohrozenia nastanú v pondelok ráno a v utorok a stredu poobede. Tak pozor, lebo idem JA!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Teraz som mal trochu nabitý týždeň tak ma ospravedlňte že o utorňajšej jazde píšem až teraz... Morálna a duchovná hodnota tohto článku aj tak prežije veky vekov, hehe.

Utorok 5.4.2005 bol tým osudným dňom. Zo školy som sa vybral priamo, ale neisto k petržalskej Dostihovej dráhe. Veril som, že niekde pri nej sa nachádza parkovisko, ktoré mám údajne spoznať podľa pneumatík slúžiacich na slalom.

Našiel, som, dokonca na prvý pokus - a tak som si časovú rezervu 15 minút a 5-minútové meškanie inštruktora vypĺňal zvonením do štúdia Fun rádia, nech mi zahrajú niečo príznačné, napríklad Garbage - Drive You Home. Lenže - zostalo pri zvonení. Didiana ani žiadny z technikov sa akosi nemali k zodvihnutiu. A tak som čakal, čakal a čakal by som ešte dlhšie, keby okolo mňa práve neprefrčal inštruktor. Za 10 minút mi vysvetlil základnú údržbu pred jazdou a hneď som mal tú česť sadnúť si za volant. Parkovisko dostalo zabrať a aj jeden kužeľ mal tú česť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trasu si nepamätám úplne presne, ale úspešne som prešiel skúškou ohňom - cez Starý most oproti Ikarusu. Samozrejme, na trase cez petržalské sídliská či staromestskú Zónu 30 boli aj malé chytáčiky v podobe jednosmeriek či zmenenej prednosti v jazde ale absolvoval som ich výborne (nie, vôbec sa nechválim :) ). Rozbiehať do kopca sa už tiež viem, ale taký poriadny kopček si ešte len vyskúšam dakde pod Slavínom (a mám blbé tušenie, že presne viem kde... Poznáte Šulekovu ulicu?).

Jasné že benzínová Fabia mi zopárkrát vykapala (vraj ju čoskoro vymenia za naftovú) - so spojkou ešte kamarát nie som, ale snažím sa na ňu zapôsobiť, ako to len ide. Ohľadom jazdy som bol prekvapený najmä tým, aká je šesťdesiatka pre vodiča pomalá (o tridsiatke ani nehovoriac), ako blbo sa preradzujú rýchlosti, ako som si nikdy nezapamätal, na ktorom prevodovom stupni idem a taktiež tým, ako vedia chodci znepríjemniť jazdu (už tu o tom písal Lukáš Sivák). Už ani ja sa nevrhám pod autá tak bezhlavo ako kedysi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako som spomenul, zvýšené nebezpečenstvo na cestách hrozí od pondelka do stredy - vtedy mám ďalšie tri jazdy. Tak pozor!

Matej Michlík

Matej Michlík

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Toto je veľmi starý blog. Zoznam autorových rubrík:  Pražské zápiskySúkromnéFotografieOstatnéMédiáMobilyDopravaBratislava & SlovenskoTechnika4x4

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu