reklama

Ako som šetril bajtíky

Už niekoľko rokov som veľmi spokojný s používaním browsera Opera. Jeho výhod je naozaj nespočetné množstvo zobrazovaním WAP stránok počnúc a one-click ovládaním končiac. Včera mi ale zachránilo peňaženku vypínanie zobrazenia obrázkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Pre programátorov jednoduchá banalitka, pre surferov s dátovým obmedzením vyhľadávaná funkcia. Čo má Opera navrch oproti Internet Exploreru, ktorý umožňuje len vypnutie/zapnutie obrázkov v zložitých Nastaveniach je možnosť výberu medzi úplným vypnutím obrázkov, naťahovaním už videných obrázkov z disku alebo naťahovaním z webu.

Dátový limit mi pomáhajú prekúsnuť víkendové "voľné jazdy" bez obmedzenia, ktoré nám matička Telecom ponúka do konca tohto roka. Mimo víkendov ale často potrebujem surfovať veľa, či posielať objemné e-maily a tak sa mi už neraz stalo, že som musel providerovi zaplatiť pár megabajtov navrch. Nebyť funkcie "Show cached images only" by ich ale každý mesiac mohli byť stovky. Pritom stačí jednoduchá klávesová skratka Shift+I a okamžite zastavíte sťahovanie akejkoľvek grafiky z internetu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravda, stránky potom nebývajú zobrazené úplne korektne, je to ale daň za úsporu pri surfovaní s limitom. Preto ďakujem Opere, že za február som preniesol presne 1024,81 MB dát :)

Je mi jasné, že do diskusie sa zapoja aj surferi, ktorí používajú iné prehliadače (Firefox, Safari, etc.) s ich pripomienkami, že ich browser má takúto možnosť tiež - OK, neskúšal som, verím vám, nemusíte sa obťažovať písaním.

Matej Michlík

Matej Michlík

Bloger 
  • Počet článkov:  128
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Toto je veľmi starý blog. Zoznam autorových rubrík:  Pražské zápiskySúkromnéFotografieOstatnéMédiáMobilyDopravaBratislava & SlovenskoTechnika4x4

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu